Ingrid Kruizinga

Contact: I.Kruizinga@yulius.nl,  T 06-15000090
Functie: Senior onderzoeker
Locatie:  Yulius Academie
Bij Yulius sinds: oktober 2015

 

Ingrid heeft de twee-jarige research master Clinical and Health Psychology afgerond aan de Universiteit Leiden. Daarna heeft ze als junior onderzoeker gewerkt bij het Erasmus MC op de afdeling Maatschappelijke Gezondheidszorg. Hier deed zij onderzoek naar de BITSEA (Brief Infant-Toddler Social and Emotional Assessment); een vragenlijst, die nu gebruikt wordt door Centra voor Jeugd en Gezin in Rotterdam en omgeving om bij peuters vroegtijdig eventuele psychosociale problemen te signaleren. Op 11 maart 2015 is Ingrid gepromoveerd op dit onderzoek. Daarna werkte Ingrid als onderzoeker bij de gemeente Rotterdam mee aan de ontwikkeling van het vraaganalyse instrument VAI voor de wijkteams in Rotterdam.

Sinds oktober 2015 is Ingrid werkzaam bij de Yulius Academie als senior onderzoeker en blijft ze vanuit die positie werken aan het vraaganalyse instrument. Haar werkzaamheden bestaan uit de (door)ontwikkeling van het vraaganalyse instrument, het trainen van wijkteammedewerkers in deze methodiek en het uitvoeren van onderzoek ernaar. Dit onderzoek valt binnen de academische werkplaats ST-RAW (Samen Transformeren – Rotterdam Academische Werkplaats; www.st-raw.nl). Daarnaast werkt Ingrid sinds december 2016 ook aan het project Grip op Gedrag. Gedurende dit project evalueert Ingrid de belemmerende en faciliterende factoren én behoeften in de deelname aan een school of opleiding en werk voor normaalbegaafde jongvolwassenen met autisme en gedragsproblemen.

 

Wetenschappelijke interesses:
Psychometrie, vroegsignalering, methodiekontwikkeling, psychosociale problemen bij kinderen, autisme en kwalitatief onderzoek.

 

Lopende projecten:

  • VAI - project, dat valt binnen de academische werkplaats ´´Samen Transformeren - Rotterdam Academische Werkplaats´´
  • Grip op Gedrag

 

Vaardigheden:
SPSS, MS Office, R (beperkt), Mplus, MLWiN, EQS, multilevel analyse, schrijven, methodologie, ontwikkelen en valideren van instrumenten/vragenlijsten, ATLAS.ti en trainen.

 

Publicaties:

Kruizinga I, Jansen W, Carter AS, Raat H (2011) Evaluation of an early detection tool for social-emotional and behavioral problems in toddlers: The Brief Infant Toddler Social and Emotional Assessment - A cluster randomized trial. BMC Public Health 11:494 

 

Kruizinga I, Jansen W, de Haan CL, van der Ende J, Carter AS, Raat H. (2012) Reliability and Validity of the Dutch Version of the Brief Infant-Toddler Social and Emotional Assessment (BITSEA). PLoS ONE 7(6): e38762. doi:10.1371/journal.pone.0038762 

 

Kruizinga I, Jansen W, de Haan CL, Raat H. (2012) Reliability and Validity of the KIPPPI: An Early Detection Tool for Psychosocial Problems in Toddlers. PLoS ONE 7(11): e49633. doi:10.1371/journal.pone.0049633 

 

Kruizinga I, Jansen W, Mieloo CL, Carter AS, Raat H. (2013) Screening accuracy and clinical application of the Brief Infant-Toddler Social and Emotional Assessment (BITSEA). PLoS ONE 8(8): e72602. doi:10.1371/journal.pone.0072602 

 

Brosschot JF, Geurts SAE, Kruizinga I, Radstraak M, Verkuil B, Quirin M, Kompier MAJ (2014) Does unconscious stress play a role in prolonged cardiovascular stress recovery? Stress and Health, 3, p.179-187 

 

Kruizinga I, Visser, JC, Van Batenburg-Eddes T, Carter AS, Jansen W, Raat H. (2014) Screening for Autism Spectrum Disorders with the Brief Infant-Toddler Social and Emotional Assessment. PLoS ONE 9(5): e97630. doi:10.1371/journal.pone.0097630 

 

Kruizinga I, Jansen W, Van Sprang NC, Carter AS, Raat H. The effectiveness of the BITSEA as a tool to early detect psychosocial problems in toddlers, a cluster randomized trial. In press 

 

Mieloo CL, Van Batenburg-Eddes T, Bevaart F, Kruizinga I, Raat H, Jansen W. Discriminatory power of the Strenghts and Difficulties Questionnaire in 5-6 year old children. Submitted for publication

Discipline: 
Senior Onderzoeker